محوطه سازی چیست؟

منظور از محوطه سازی در واقع طراحی و اجرای اصولی نقشه محوطه است به نحوی که علاوه بر زیبایی، بیشترین بهره وری را از نظر رفاهی و تفریحی داشته باشد. محوطه می تواند شامل فضاهایی نظیر حیاط، باغ، فضای پارک، تراس و یا پشت بام باشد. نکات زیادی در طراحی و اجرای محوطه وجود دارد که باید رعایت شوند. به عنوان مثال رعایت مسائل ایمنی، نحوه‌ دسترسی ها به فضاهای دیگر، فضاسازی و چیدمان مناسب اِلِمان های دکوراتیو، طراحی فضای سبز، استفاده مناسب از انواع پوشش گیاهی و پیش بینی مسیرهای لازم برای تاسیسات ساختمان و آبروها از جمله این موارد هستند. طراحی منظر و محوطه سازی نیازمند دانش و تخصص کافی در زمینه های مختلف فنی و مهندسی ست و باید توسط متخصصین و شرکت های فعال در این حوزه انجام شود.

در چه صورت به متخصصین محوطه سازی نیاز دارید؟

ممکن است بخواهید پشت بام ویلا یا آپارتمان خود را تبدیل به یک روف گاردن کنید، شاید بخواهید طرح تراس سبز را در تراس یا بالکن منزلتان پیاده سازی کنید، شاید به دنبال محوطه سازی حیاط ویلا یا باغ خود هستید و یا شاید تصمیم به اجرای پروژه محوطه سازی مجتمع مسکونی، مرکز خرید و یا یک اداره را دارید. فرقی نمی کند که قصد اجرای کدام پروژه را داشته باشید، محوطه سازی تراس، محوطه سازی پاسیو، محوطه سازی حیاط، محوطه سازی ویلا و یا محوطه سازی روف گاردن، در هر صورت اجرای هر یک از این پروژه ها نیاز به دانش تخصصی فنی مهندسی، معماری و حتی کشاورزی دارد و اجرای آن ها مستلزم وجود متخصصین و شرکت های ارائه کننده‌ این خدمات می باشد.

سوالاتی که باید از متخصصین محوطه سازی بپرسید

بهتر است که پیش از شروع پروژه درباره برخی مسائل با متخصصین مربوطه صحبت نمایید. مثلا اینکه از چه مصالحی در بخش های مختلف طراحی محوطه استفاده می شود و هزینه اجرای هر یک از این بخش ها با استفاده از مصالح مختلف چقدر می باشد؟ نحوه پرداخت هزینه‌ آیتم های مختلف در محوطه سازی به چه صورت است؟ چقدر طول می کشد تا کار تمام شود؟ و یا شرکت چه تضمینی برای اجرای به موقع کار با کیفیت مطلوب می دهد؟ به طور کلی پیشنهاد می شود که ابتدا درباره محوطه سازی و آیتم های مختلف آن تحقیق کنید. این کار از طریق مطالب منتشر شده در آب و خاک سازان نیز میسر می باشد. توصیه می شود که کمی آگاهانه تر نسبت به شروع پروژه اقدام کنید. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانید از طریق مشاوره آنلاین آب و خاک سازان با ما در ارتباط باشید.

هزینه اجرای محوطه سازی چقدر است؟

محوطه سازی آیتم های بسیار متنوعی دارد و عوامل زیادی بر روی هزینه آن تاثیرگذار هستند. مساحت محوطه مورد نظر در واقع اولین عامل تاثیرگذار بر روی هزینه محوطه سازی است. بدون شک هزینه محوطه سازی تراس با محوطه سازی حیاط ویلا یا کنار ساحل متفاوت می باشد و این امر به دلیل تفاوت آیتم های مورد استفاده در طراحی این فضا هاست. مثلا استفاده از انواع مختلف کفپوش، اجرای انواع آلاچیق یا اجرای انواع آبنما از جمله آیتم هایی هستند که تعیین کننده قیمت نهایی محوطه سازی می باشند. تخمین حدودی هزینه اجرا مستلزم آگاهی از کاربری و مساحت محوطه و همچنین مصالح و تجهیزات مورد نیاز در پروژه است. برای این منظور لیست قیمت مصالح و تجهیزات مختلف در سایت آب و خاک سازان قرار داده شده است که ممکن است به دردتان بخورد.

خدماتی که شرکت های محوطه سازی ارائه می دهند شامل چیست؟

همانطور که پیش از این نیز اشاره شده خدمات محوطه سازی و طراحی منظر طیف بسیار گسترده ای دارد که می تواند از پروژه کوچکی مثل طراحی و اجرای تراس سبز تا پروژه بزرگی مثل طراحی و اجرای فضای سبز در محوطه یک بازیگاه را در بر بگیرد. به طور کلی خدمات محوطه سازی را می توان به صورت زیر دسته بندی نمود:

  • خدمات مشاوره و طراحی سه بعدی محوطه پیش از اجرا
  • خدمات طراحی و اجرای فضای سبز، انواع باغ، کاشت گیاهان زینتی و چمن کاری
  • خدمات طراحی، جانمایی و اجرای اِلِمان های طراحی نظیر انواع آلاچیق، پرگولا، سایبان و مبلمان باغی در فضای محوطه
  • خدمات طراحی و اجرای انواع فلاور باکس، دیوار سبز و چمن مصنوعی
  • خدمات طراحی و اجرای آبنما، برکه، آبشار، استخر و سونا
  • خدمات طراحی و اجرای انواع سنگ فرش برای کف سازی (خدمات سنگ کاری، جدول کاری، ساخت سکو و ایجاد اختلاف سطح)
  • خدمات نورپردازی محوطه و فضای سبز
  • خدمات طراحی و اجرای زیرسازی های لازم برای آبروها و همچنین تاسیسات محوطه

استخدام آنلاین متخصصین محوطه سازی از طریق آب و خاک سازان چه مزیتی دارد؟

با استخدام متخصصین و شرکت های طراحی منظر از طریق آب و خاک سازان از مزیت های زیر بهره مند می شوید:

  • استفاده از خدمات آنلاین
  • پیدا کردن بهترین و حرفه ای ترین شرکت های طراحی منظر در نزدیکی خودتان
  • امکان دیدن تصاویر نمونه کارهای اجرا شده توسط این شرکت ها بدون حضور در محل
  • امکان دیدن امتیاز این شرکت ها با توجه به نظرات کارفرمایان قبلی
  • صرفه جویی در زمان و هزینه
  • استفاده از خدمات پشتیبانی آب و خاک سازان

چگونه از طریق آب و خاک سازان، متخصص محوطه سازی استخدام کنیم؟

استخدام متخصصین طراحی منظر و محوطه سازی از طریق آب و خاک سازان بسیار آسان است! می توانید خیلی راحت به سامانه ثبت درخواست سایت بروید و با پاسخ دادن به چند سوال درخواست خود را ثبت کنید. کارشناسان آب و خاک سازان درخواست شما را در اسرع وقت بررسی می کنند و با توجه به نیازتان بهترین متخصصین را به شما معرفی می نمایند.