دیوارپوش چیست؟

در این مقاله به موضوع نصب دیوارپوش خواهیم پرداخت. دیوارپوش ها یکی از عناصر دکوراتیو مهم در دکوراسیون داخلی به حساب می آیند که از نظر مدل و متریال تنوع بسیار زیادی دارند. انواع دیوارپوش ها با جنس و مدل های مختلف اغلب برای تزیین و زیباسازی دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان با توجه به نیاز و سلیقه کاربر مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه شما را به طور خلاصه با انواع دیوارپوش ها و ویژگی هایشان آشنا می کنیم.

انواع دیوارپوش و کاربردهای آن

همانطور که اشاره شد دیوارپوش ها با متریال های مختلف عرضه می شوند و در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال از انواع دیوارپوش چوبی، دیوارپوش سنگی، دیوارپوش آلومینیومی، دیوارپوش کاغذی یا همان کاغذ دیواری، دیوارپوش چرمی، دیوارپوش بتنی، دیوارپوش سه بعدی، دیوارپوش پی وی سی، دیوارپوش فومی، دیوارپوش شیشه ای و دیوارپوش کامپوزیت در کاربردهای مختلفی تحت عنوان دیوارپوش آشپزخانه، دیوارپوش لابی، دیوارپوش شومینه، دیوارپوش بین کابینتی، دیوارپوش پشت تلویزیون، دیوارپوش خانه، دیوارپوش راه پله، دیوارپوش سرویس بهداشتی، دیوارپوش اتاق نشیمن و دیوارپوش اتاق خواب استفاده می شود.

مزایای نصب دیوارپوش

انتخاب یک دیوارپوش مناسب و استفاده از آن در دکوراسیون داخلی ساختمان می تواند نمای فوق العاده ای به فضای مورد نظرتان بدهد. کمی نورپردازی به ویژه در کنار دیوارپوش های سه بعدی بسیار خیره کننده است. علاوه بر این دیوارپوش ها خاصیت پوشانندگی دارند، به این معنی که بسیاری از خوردگی ها و ترک های روی دیوار را می پوشانند. همچنین بسیاری از این دیوارپوش ها عایق حرارتی و صوتی نیز هستند که در نتیجه به کاهش مصرف انرژی کمک می کنند.

چگونه یک نصاب دیوارپوش پیدا کنیم؟

کافی است تا عبارت "نصب دیوارپوش" را جستجو کنید تا متوجه شوید که این خدمات توسط چه شرکت هایی ارائه می شوند. این گونه خدمات اجرایی شامل نصب دیوارپوش و کفپوش اغلب جز خدماتی هستند که توسط متخصصین و شرکت های دکوراسیون داخلی ارائه می شوند. می توانید به صورت حضوری به این شرکت ها در شهر محل زندگی خود بروید و یا از خدمات آنلاینی که ارائه می دهند استفاده کنید. بسیاری از این متخصصین دکوراسیون داخلی در سایت آب و خاک سازان نیز گرد هم آمده‌اند و از این طریق نیز خدمات خوبی ارائه می دهند.

این سوالات را از متخصصین دکوراسیون داخلی بپرسید:

پیشنهاد می کنیم که پیش از انتخاب نهایی و نصب دیوارپوش، درباره انتخاب اصولی دیوارپوش با متخصصین دکوراسیون داخلی مشورت کنید. اینکه با توجه به سبک طراحی فضای ساختمان کدام دیوارپوش برای شما مناسب تر است؟ مثلا دیوارپوش مدرن یا دیوارپوش کلاسیک؟ یا اینکه با توجه به بزرگی و کوچکی فضا، بهتر است از چه رنگی برای دیوار پوش استفاده کنید؟ کدام متریال برای شرایط آب و هوایی شما مناسب است؟ محاسبه قیمت هر یک از دیوارپوش ها و هزینه نصب آن ها به چه صورت است؟ چه مدت طول می کشد که نصب دیوارپوش تمام شود؟ نحوه پرداخت چگونه است؟ و به طور کلی بهتر است که تمام سوالات و ابهامات خود را پیش از بستن قرارداد برطرف نمایید.

هزینه نصب دیوارپوش

نمی توان یک قیمت قطعی برای نصب دیوارپوش در نظر گرفت. زیرا قیمت نصب دیوارپوش به عوامل زیادی نظیر متر مربع دیوارهای مورد نظر، نوع و مرغوبیت متریال انتخاب شده برای دیوارپوش، طرح و مدل دیوارپوش، نوع نصب دیوارپوش و نیاز به زیرسازی برای نصب از جمله مواردی هستند که می توانند بر روی قیمت نهایی نصب دیوارپوش تاثیر داشته باشند. در صورت نیاز می توانید در سایت آب و خاک سازان نیز به لیست قیمت انواع دیوارپوش ها دسترسی داشته باشید.

در هنگام نصب دیوارپوش به این نکات دقت کنید:

توجه داشته باشید که در هر فضایی دیوارپوش مناسب با آن فضا را انتخاب کنید. به عنوان مثال استفاده از دیوارپوش چوبی در سرویس بهداشتی یک انتخاب نادرست است. چرا که چوب در مقابل رطوبت مقاومت ندارد. همانطور که قبلا نیز اشاره شد بهتر است که در این باره با متخصص دکوراسیون داخلی خود مشورت کنید و از او راهنمایی بخواهید. در مطالب سایت آب و خاک سازان نیز می توانید مقالات مفیدی را در این زمینه بخوانید.
دقت کنید که درباره روش مراقبت و تمیز نمودن هر نوع دیوار پوشی که انتخاب کردید تحقیق کنید و راهنمایی بخواهید. زیرا در در صورت مراقبت نکردن از دیوارپوش ها، ممکن است به زودی زیبایی خود را از دست بدهند یا خراب شوند.
در هنگام انتخاب دیوارپوش، به اندازه‌ ارتفاع دیوارپوش و ارتفاع سقف خود دقت کنید. زیرا در صورتی که دیوارپوشی با ارتفاع کمتر از ارتفاع سقف خود انتخاب کنید، در هنگام نصب برایتان مشکل ساز خواهد شد.

استخدام آنلاین نصاب دیوارپوش از طریق سایت آب و خاک سازان چه مزیت هایی دارد؟

بسیاری از متخصصین و شرکت های فعال در حوزه ساختمان از جمله متخصصین دکوراسیون داخلی در سایت آب و خاک سازان نیز فعالیت می کنند. به دلیل بستر رقابتی سالمی که در سایت آب و خاک سازان جریان دارد، استخدام آنلاین نصاب دیوارپوش از این سایت می تواند مزایای زیر را برایتان به همراه داشته باشد:

  • می توانید به راحتی متخصصین با تجربه در شهر خود را پیدا کنید.
  • می توانید نمونه کارهای متخصصین مورد نظر را بدون نیاز به حضور در محل با دقت مشاهده کنید.
  • در وقت خود صرفه جویی کنید.
  • متخصص مورد نظرتان را با کمترین هزینه استخدام کنید.
  • از خدمات پشتیبانی سایت آب و خاک سازان استفاده کنید.

چگونه از طریق سایت آب و خاک سازان برای استخدام نصاب دیوارپوش اقدام کنیم؟

برای استخدام نصاب دیوارپوش از سایت آب و خاک سازان کافی است که به قسمت سامانه ثبت درخواست سایت بروید، به چند سوال پاسخ دهید و به همین راحتی درخواست خود را ثبت کنید. کارشناسان پس از بررسی درخواست تان، بهترین متخصص ها را به شما معرفی خواهند کرد.

 

 

تحریریه آب و خاک سازان،محمدلطفی،شیراز