عوامل فراوانی برای رسیدن به پیشرفت و موفقیت در زمینه هایی مانند ذخیره سازی باتری، اینترنت اشیاء، داده های بزرگ و یادگیری ماشین وجود دارد. اما فناوری به خودی خود تغییر نمی کند - شما هنوز هم نیاز به یک عنصر انسانی دارید زیرا عادت های قدیمی سخت از بین می روند.
در حالی که تکنولوژی های جدید به سرعت می درخشند و در سرتیتر خبرها می آیند و سرمایه گذاری ها را به خود جذب می کنند، تغییر رفتار مصرف همچنان به عنوان یک چالش بزرگ باقی می ماند. فقط کافی است به مقاومت سخت مردم در به اشتراک گذاری خودرو نگاه کنید، یک تغییری ساده با مزایای قابل توجه که به کاهش هزینه های فردی راننده، کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا و کاهش انتشار کربن کمک می کند.
رفتار شهروندی به شدت بر استفاده از انرژی شهری تاثیر می گذارد. یک چراغ خیابانی یا خانگی در طرح اینترنت اشیاء ممکن است خیلی مهم نباشد اما وقتی که آنها به میلیون ها تعداد افزایش می دهید، می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند زیرا مردم را تشویق می کند تا تجهیزات را ارتقا دهند و زمانی که لازم نیست سوئیچ کنند، و بار الکتریکی را کاهش دهند.
همانطور، کدهای مد و لباس نقش مهمی در مصرف انرژی دارند فن آوری های مدرن ساختمانی برای نگهداری خنکی در تابستان جهت ذخیره انرژی هیچ کارایی نخواهند داشت اگرمردم ترجیح بدهند تهویه مطبوع را ببرند در حالیکه می توانند یک لباس خنک و مناسب در محل کار خود بپوشند.
با نگاهی به نوآوری های بی شمار در انرژی، می بینید که قانون 80/20 در اینجا نیز عمل می کند، به این معنی که 80 درصد تاثیر واقعی جهان به تمایل افراد یا سازمان ها به حرکت از وضعیت موجود و انجام متفاوت کارها بستگی دارد.
بنابراین پیشرفت های تکنولوژیکی باید با کمک طراحی و بازاریابی متفاوت به بازار عرضه شود تا کابران خود را جذب کند.تا مدت ها بسیاری از مردم یک تلفن همراه معمولی استفاده می کردند تا اینکه iphon به آنها نشان داد یک تلفن هوشمند چیست و چه کارها و تغییراتی می تواند انجام دهد.
با این حال ثابت شده است که رفتار مصرف انرژی یک مهره سرسخت در تغییر رفتار است. این روزها متر هوشمند کاملا با یک گوشی هوشمند متفاوت است و متفاوت عمل می کند. یکی از مسائل مهم این است که مردم در مورد استفاده از انرژی خیلی پرشور نیستند، در حالی که عموما از هزینه ها شکایت می کنند.
درک ما در سال های اخیر در این زمینه خیلی پیشرفت کرده از اینکه در تغییر رفتار مصرف کم کربن چه چیزهایی جواب می دهد و چه چیزهایی چواب نمی دهد. درک تعاملات مردم با فناوری و توانمند سازی آنها در تغییر شرایط خود کلید ماجراست.
ما می دانیم که این موضوع فقط گفتن اینکه مردم چرا و چگونه باید مصرف کنند نیست. یک نشانه عاطفی ساده می تواند تأثیر بسیار بیشتری نسبت به توضیح فکری داشته باشد. همانطور که بعد از مقاومت زیادی که برای تغییر انجام شده پس از تغییر نیز، مردم می توانند با یک لغزش کوچک دوباره به عادت های بد خود برگردند.
مانند بسیاری از راه حل های تغییر آب و هوا، پاسخی ساده ممکن نیست. این یک مشکل پیچیده است که نیاز به پاسخ چندگانه دارد و با توجه به شرایط محلی مختلف، متفاوت است و به دلیل ماهیت سیستماتیک این چالش، این نقطه ای است که دولت شهرها اغلب منحصر به فرد عمل می کنند تا بتوانند این شرایط را رهبری کنند.
اگر چه بخش خصوصی نقش مهمی در توسعه و ارائه فن آوری های کم کربن دارد. آنها نباید انتظار داشته باشند مردم مسئولیت چگونگی استفاده ازفناوری ها را داشته باشند. با این حال، دولت های شهری، شهرداری ها و سایر نهادهای دولتی می توانند به وسیله اقدامات مستقیم خود و قدرت های گسترده تر خود در نفوذ در منطقه ، تغییرات و دگرگونی هایی ایجاد کنند.
برای انجام این کارو تغییر الگوی مصرف انجام کارهای زیر مورد نیاز است:
صرفه جویی در هزینه ها بوسیله خرید فن آوری های پاک؛ ساختن زیرساخت های توانمند، تصویب مقررات و استانداردهای جدید؛ تأثیر بر سیستم آموزشی برای افزایش درک عموم در مورد تغییرات اقلیمی و مسائل مربوط به بهره وری منابع؛ و رهبری برای تأثیر انتظارات شهروندان و هنجارهای رفتاری.
اگر این کار درست انجام شود، می تواند به تحقق آینده انرژی های پاک منجر شود که ما در چند دهه آینده باید آن را بدست آوریم. اگر ما از بدترین تاثیرات تغییرات آب و هوایی جلوگیری کنیم، شهرهایی واقعا هوشمند خواهند بود که در آن تکنولوژی های هوشمند و افراد هوشمند همدیگر را می یابند.
تحریریه آب و خاک سازان،محمدلطفی،شیراز
نام و نام خانوادگی ::* !!!
پست الکترونیک :
نظرات: * !!!
آدرس دفتر مرکزی : شيراز خيابان ستارخان نبش كوچه ١٣ ساختمان داريوش طبقه چهارم
ارتباط با مدير عامل : 09177110025 محمد لطفى
07136491950 دورنگار :
ارتباط با رئيس دفتر : 07136491890 - 07136491930 - 07136491891
ایمیل: info@abokhaksazan.ir
شرکت ساختمانی آب و خاک سازان در شیراز با داشتن تيمي مجرب از افراد نخبه و با سليقه همچنين اساتيد دانشگاه و مجريان پايه يك نظام مهندسي در رسته های معماري و اجرايي اين توانمندی را دارد كه پروژه هاي ساختماني را از مطالعات اوليه تا چيدمان مبلمان ، شما عزيزان را همراهي كند . به منظور ارتقاء سطح كيفي ارائه خدمات، شرکت آب و خاک سازان بر آن شده تا با تكيه بر اصول مشتري مداري خدمات خود را كه شامل بيش از ٦٠٠ واحد طراحي ساختمان شامل معماری و معماری داخلی (فاز يك و دو ) با سبك هاي كلاسيك و مدرن همچنين بيش از ٤٠٠٠٠ هزار متر مربع خدمات اجرايي در سال در منطقه هاي خوب شيراز معرفي نمايد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت آب و خاک سازان می باشد
© طراحی سایت و بهینه سازی : گروه طراحی سیرن