آنچه که مجموعه هتل های زنجیره ای هیلتون در پایان امسال توسعه داده است، رونمایی از اتاق هوشمند خود بوده است، که این امکان را برای مهمانان فراهم می آورد تا بتوانند چراغ ها را روشن/خاموش کنند، سیستم تهویه مطبوع را تنظیم کنند و حتی شبکه های تلویزیونی را با استفاده از گوشی هوشمندشان تنها با نصب نرم افزار Hilton Honors کنترل نمایند. بیشتر این ارتباطات بوسیله تجهیزات توسعه یافته ای که در اتاق های مجهز به سیستم WiFi و متصل به اینترنت اشیاء هوشمند هستند، کنترل می شوند و شبکه ای از تجهیزات بهم متصل شده در اتاق هتل را شکل می دهند. در نهایت در هتل هایی که قاب های دیواری دیجیتالی نصب است، مهمانان می توانند با استفاده از نرم افزار هیلتون عکس هایشان را آپلود کنند که بعنوان عکس دیجیتالی روی دیوار اتاقشان به نمایش درآید. تصور کنید عکس عروسیتان به محض ورود شما به اتاق روی دیوار ظاهر می شود. اعضای Hilton Honors قادرند اولویت هایشان را حفظ کنند و چنانچه اتاقشان را از طریق نرم افزاز چک کنند، می توانند به اتاقشان، دمای مناسب را قبل از رسیدن اطلاع دهند. همچنین این تجهیزات میتوانند شبکه های تلویزیونی و یا نرم افزارهای مورد علاقه تان را ذخیره کرده و زمانی که در اتاق هتل هستید از آنها استفاده نمایید. بنابراین با استفاده از این نرم افزار از شر عوض کردن کانال های مختلف و اتلاف وقت نجات می یابید.
هیلتون با فاصله اندکی از رقیب خودش .Marriott International Inc به سمت بهره برداری از اتاق های هوشمند یکپارچه حرکت نمود. ماه گذشته Marriott اعلام نمود در حال تست اینترنت اشیاء هوشمند و سایر قابلیت های دیجیتالی با همکاری شرکت سامسونگ هستند، اما تنها برخی از المان های این اتاق ها ظرف پنج سال آینده تکمیل و توسعه می یابند. اولین هتل های هیلتون که اتاق های هوشمند یکپارچه شده داشته و دارای امکانات کاملی هستند، دی سی دالاس (D.C., Dallas) و ممفیس (Memphis markets) خواهند بود. مدیر عامل هیلتون آقای کریس ناسیتا می گوید، امیدوار است تمام 5100 هتل این شرکت طی سه سال آینده المان های یک اتاق یکپارچه شده را داشته باشند و به این سیستم ها مجهز شوند. با نوآوری های هتل ها، اتاق ها با تجهیزات لوکس تر، کلیدها و زنگ های بیشتری نسبت به هتل هایی با خدمات محدودتر در دسترس خواهند بود. این عملکرد به مدیران و صاحبان هتل این امکان را می دهد که بتوانند کلیه اتاق ها را مدیریت و نظارت کرده و اطلاعات را از طریق نرم افزار به صورت یکنواخت و پیوسته به دست آورند. به عنوان مثال، به دلیل اتصال مجموعه قفلهای الکترونیکی هر اتاق به سیستم هوشمند هتل، به مدیریت این امکان را می دهد زمانی که باتری قفل درب اتاق رو به اتمام است، هشداری درخصوص جایگزینی آن با یک باتری سالم فرستاده تا مهمان با آرامش و بدون مشکل وارد اتاق شود. هیلتون از بیان میزان هزینه ایی که برای تجهیز کردن اتاق های هتل در این راستا انجام داده است خودداری کرده است اما اعلام کرده اند با برنامه ایی که پایه ریزی شده است، ظرف دو سال بازگشت سرمایه را در برنامه خواهند داشت. در دراز مدت، انتظار می رود هزینه هایی برای صاحب هتل ذخیره گردد که باعث می گردد اتاق های بیشتری رزرو شده و پر از مهمان باشد و از انرژیبتوانند موثرتر استفاده کرده و به مشتریان خدمات بهتری را ارائه دهند. ناسیتا می گوید "این سیستم در نهایت یک راهکار موثر برای صرفه جوئی در هزینه ها است. هرچند در ابتدا این راهکار صرفاً یک پلتفرم برای اتاق است و به هیچ وجه اینگونه نباید تصور کرد که شما محکوم به هزینه کردن در ابتدا هستید، اما درنهایت بعد از سه سال باید دوباره این سیستم را به روزرسانی نمائید. از نظر ما این سیستم یک راهکار سودمند برای مالکین هتل می باشد."
پلتفرم به هیلتون این امکان را می دهد که از بروزترین تکنولوژی ها در هتل استفاده نماید، از فعالیت های صوتی گرفته تا تجهیزاتی که از تصورات انسانها خارج می باشد. جاش ویس معاون بخش برندینگ و فناوری های مهمان در مجموعه هیلتون عنوان می کند که: "به این دلیل که جعبه مرکزی (یکپارچه کننده) در اتاق هتل می تواند به هر چیز دیگری با بلوتوث وصل گردد، ده نوآوری برتر آتی در حال اجرایی شدن می باشند. ما می توانیم سرعت ورودشان به بازار را افزایش دهیم." در حال حاضر برنامه ای برای توسعه سیستم های تشخیص و فرمان صوتی مانند گوگل هوم و الکسای آمازون، به دلیل نگرانی هایی که درخصوص حفظ امنیت افراد مطرح است، در این بازار وجود ندارد. جاش ویس می گوید چنانچه هیلتون اتاق هایی با سیستم های فعال شده صوتی تجهیز نماید، شرکت می تواند این فناوری را بصورت کاملاً ایمن توسعه دهد. برای مهمانانی که تمایل به استفاده از این فناوری ها ندارند چه تمهیداتی اتخاذ کره اید؟ «جای هیچ گونه نگرانی نیست. کلیدهای روشنایی و ریموت های معمول سر جای خودشان باقی می مانند.» جاش ویس می گوید هدف ما اینست که مهمان زمانی که از کلیدهای روشنایی و یا ریموت تلویزیون استفاده می کند حس آرامشی را تجربه نماید و همچنین مهمانانی که از ابزارهای گوشی همراه و تکنولوژی ها لذت می برند، نیز بتوانند راحتی و آرامش را تجربه نمایند.
منبع: مجله تجاری واشنگتن
تحریریه آب و خاک سازان،محمدلطفی،شیراز
نام و نام خانوادگی ::* !!!
پست الکترونیک :
نظرات: * !!!
آدرس دفتر مرکزی : شيراز خيابان ستارخان نبش كوچه ١٣ ساختمان داريوش طبقه چهارم
ارتباط با مدير عامل : 09177110025 محمد لطفى
07136491950 دورنگار :
ارتباط با رئيس دفتر : 07136491890 - 07136491930 - 07136491891
ایمیل: info@abokhaksazan.ir
شرکت ساختمانی آب و خاک سازان در شیراز با داشتن تيمي مجرب از افراد نخبه و با سليقه همچنين اساتيد دانشگاه و مجريان پايه يك نظام مهندسي در رسته های معماري و اجرايي اين توانمندی را دارد كه پروژه هاي ساختماني را از مطالعات اوليه تا چيدمان مبلمان ، شما عزيزان را همراهي كند . به منظور ارتقاء سطح كيفي ارائه خدمات، شرکت آب و خاک سازان بر آن شده تا با تكيه بر اصول مشتري مداري خدمات خود را كه شامل بيش از ٦٠٠ واحد طراحي ساختمان شامل معماری و معماری داخلی (فاز يك و دو ) با سبك هاي كلاسيك و مدرن همچنين بيش از ٤٠٠٠٠ هزار متر مربع خدمات اجرايي در سال در منطقه هاي خوب شيراز معرفي نمايد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت آب و خاک سازان می باشد
© طراحی سایت و بهینه سازی : گروه طراحی سیرن